Om een videogamesysteem via apparaten als een VCR, DVD-recorder, satellietontvanger of set-top box aan te sluiten, moet dat apparaat Video- en Audio-ingangen hebben ('Input'). Terwijl de meeste VCR's en DVD-VCR-combinaties deze ingangen hebben, hebben sommige andere apparaten alleen uitgangen ('Output'). Dat betekent dat je ze niet kunt gebruiken om je Wii-systeem mee aan te sluiten. Verzeker je er van dat het apparaat dat je wilt gebruiken deze ingangen heeft.
4. Nu dien je de 'Invoerkeuze'-optie van je VCR te vinden. Dit is doorgaans een knop op de bijbehorende afstandsbediening met een titel als Input Select (invoerkeuze), AUX, Input (invoer), EXT, Line In (lijningang), of een kanaal met een hoog of laag nummer.