Productinformatie
De Nintendo GameCube is een spelsysteem in de vorm van een kubus. De speciaal geoptimaliseerde 485 MHz-processor met high-tech koperen bedradingstechnologie is uitgerust met geavanceerde hardware die de grens tussen de echte wereld en die van de videospellen geheel doet vervagen. De speciaal voor Nintendo ontworpen 'Flipper'-processor van ATI heeft een kristalheldere beeldkwaliteit, zodat de enorme kracht van de Nintendo GameCube op het scherm volledig tot zijn recht komt.
Het gebruikte opslagmedium is de Nintendo GameCube disc die een opslagcapaciteit van 1,5 GB bezit.
Met de vier geïntegreerde Controller-poorten waarmee de Nintendo GameCube is uitgerust, kunnen maximaal vier spelers genieten van een unieke interactieve spelervaring.
Het ergonomische ontwerp van de Nintendo GameCube Controller biedt de speler optimale controle over het spel en met de geïntegreerde trilfunctie ben je verzekerd van een unieke spelervaring.
Maar dat is nog niet alles. In combinatie met de Game Boy Advance, die met een speciale kabel op de Nintendo GameCube is aan te sluiten, is het ook nog eens mogelijk gegevens tussen deze twee systemen uit te wisselen.
Een groot aantal accessoires maakt de Nintendo GameCube tot een compleet spelproduct. Dit zijn onder andere de Memory Card 59, die kan worden gebruikt om spelvoortgang en spelgegevens op te slaan; het RGB-snoer, waarmee de beeldkwaliteit nog verder wordt verbeterd; of de RF-modulatorset, waarmee het apparaat kan worden aangesloten op de antenneaansluiting van een televisietoestel. De ingebouwde interfaces voor een modem en breedbandadapter betekenen dat met de Nintendo GameCube ook online gamen mogelijk is.