Animal Crossing: New Horizons is nu verkrijgbaar voor de Nintendo Switch en het Eilandleven-pakket van Nook Inc. biedt je de kans om je eigen paradijs vorm te geven!
Natuurlijk is het idee om een nieuw leven te beginnen op een onbewoond eiland misschien wat overweldigend, ongeacht of je nieuw bent in de Animal Crossing-serie of een doorgewinterde fan bent. Je hoeft je echter geen zorgen te maken, want met deze handige tips kun je je nieuwe eilandleven optimaal beginnen.
De servicebalie bevindt zich ongeveer in het midden van je eiland en is 24 uur per dag geopend. Je kunt er van alles doen, zoals doe-het-zelfworkshops bijwonen, spullen kopen en verkopen of Tom Nook om advies vragen over het leven op het eiland.
Als je materialen van rotsen gaat verzamelen, eet dan van tevoren geen fruit. Het eten van fruit geeft je de kracht om hele bomen uit de grond te tillen en te verplanten, maar zorgt er ook voor dat rotsen breken als je er materiaal van verzamelt. Maar maak je niet al te druk. Rotsen verschijnen na verloop van tijd weer ergens anders.
Als je je te energiek voelt van al dat fruit eten, kun je je energie kwijtraken door bomen uit de grond te tillen of naar het toilet te gaan (bij jou thuis of bij iemand anders als je het netjes vraagt!).
Om voorwerpen te maken heb je doe-het-zelfplannen nodig. Deze kun je kopen bij de servicebalie, krijgen van andere eilandbewoners, vinden in flessen op het strand en op andere manieren vergaren. Doe-het-zelfplannen worden bewaard in de speciale app op je NookPhone en laten precies zien welke materialen je nodig hebt. Neem zo'n plan dus zorgvuldig door om erachter te komen hoe je een bepaald voorwerp moet maken.
Je kunt je opslagruimte trouwens ook uitbreiden met een handige upgrade in het NookStation.