13 september 2007 Samen met een flink aantal toptitels brengt Nintendo of Europe dit najaar ook een nieuwe kleur van de Nintendo DS Lite uit. Naast de reeds beschikbare versies in zwart, wit en roze, kunnen consumenten vanaf 12 oktober 2007 ook kiezen voor een prachtige zilverkleurige Nintendo DS Lite.
Nintendo DS is het snelstverkopende spelsysteem in Europa. Inmiddels zijn er in Europa meer dan 14 miljoen exemplaren verkocht, waarmee dit zelfs in veel landen het snelstverkopende spelsysteem aller tijden is geworden. Opvallend is dat de hoge verkoopcijfers ook gehandhaafd blijven in de traditioneel wat rustigere verkoopperiodes. Dit geldt zowel voor de spellen als de draagbare spelsystemen zelf. Zo zal Meer Brain Training van Dr. Kawashima: Hoe oud is jouw brein? binnenkort de grens van één miljoen verkochte exemplaren in Europa doorbreken. In de eerste elf weken na de lancering zijn er maar liefst 915.000 exemplaren van verkocht. De voorloper, Dr. Kawashima's Brain Training: Hoe oud is jouw brein?, is in Europa inmiddels al meer dan 3,3 miljoen keer over de toonbanken gegaan. Hoewel deze titel langer dan een jaar geleden is gelanceerd, staat hij nog steeds hoog genoteerd in de Europese softwareverkooplijsten. Van Pokémon Diamond en Pokémon Pearl zijn in Europa gezamenlijk al meer dan 1,6 miljoen exemplaren verkocht, terwijl er sinds hun lancering slechts zeven weken zijn verstreken.
De sterk stijgende softwareverkopen zijn niet alleen veroorzaakt door traditionele spelers. De touchscreenbesturing en het brede softwareaanbod maakt het spelen van games voor werkelijk iedereen interessant. Spelers kunnen hun hersenen trainen, hondjes verzorgen, Pokémon verzamelen of zich in grootschalige avonturen verdiepen. De DS biedt de meest innovatieve software voor zowel doorgewinterde spelers als nieuwkomers van alle leeftijden. Het momentum van de Nintendo DS wordt de komende maanden verder opgevoerd met een stortvloed aan nieuwe releases, waaronder de langverwachte topper The Legend of Zelda: Phantom Hourglass die op 19 oktober 2007 wordt gelanceerd.