Op 19 september kondigden we tot onze spijt aan dat een deel van de Super Paper Mario-disks van de eerste lichting een fout bevatte die er in een zeer specifiek geval voor zorgde dat het spel vastliep.
Als je de Europese versie van Super Paper Mario in het Engels, Duits of Spaans speelt, kan er een probleem optreden in een zeer specifieke situatie. Aangezien deze situatie aan zoveel randvoorwaarden moet voldoen, is de kans erg groot dat jij helemaal geen problemen zult ondervinden.
Aan het begin van hoofdstuk 2-2 zul je een personage ontmoeten dat Mimi heet. Zij zal je vertellen dat je naar de meest afgelegen kamer op de eerste verdieping moet gaan om het personage Merlee te ontmoeten. Ga die kamer binnen en druk op de groene schakelaar. Er zal een trap verschijnen en een plafond vol pinnen zal op Mario neerdalen. Voordat het plafond Mario bereikt, dien je naar 3D te schakelen en erop te springen. Daar zul je een sleutel vinden.
Als je deze sleutel oppakt, zul je niet in de problemen komen. Gebruik hem om de gesloten deur rechts van Mimi te openen. Als je echter met Mimi gaat praten zonder dat je de sleutel hebt opgepakt, zal het spel vastlopen. Je zult je Wii-systeem dan uit moeten zetten. Als je het spel hierna weer opstart, zul je moeten beginnen vanaf het punt waar je het spel voor het laatst hebt opgeslagen.
Het vastlopen van het spel zal je Wii-systeem en het spel niet beschadigen, maar we bieden onze excuses aan voor de fout. We hopen dat je spelervaring er niet te veel onder lijdt.
Ondanks dat je het probleem eenvoudig kunt ontlopen op de manier die hierboven beschreven is, willen we je niettemin de mogelijkheid geven om je Super Paper Mario-disk gratis te laten vervangen door een nieuwe versie die deze fout niet bevat. Binnenkort zullen we op deze website meer vertellen over de vervangingsprocedure.
We bieden onze excuses aan voor deze fout en ondanks dat veel spelers het spel hebben kunnen spelen zonder dat er problemen ontstonden, willen we degenen die tegen het genoemde probleem aanliepen graag de mogelijkheid geven om hun exemplaar van het spel gratis in te ruilen voor een foutloze versie.
We willen ons nogmaals verontschuldigen voor het ongemak en we hopen dat je na deze vervanging van Mario's wonderschone Wii-avontuur kunt genieten op de manier zoals dat oorspronkelijk bedoeld was.