On 19 September we regretfully had to announce that a certain number of Super Paper Mario game discs from the initial shipment contained an error which, in a very specific situation, would cause the game to freeze.
When you are playing Super Paper Mario in UK English, German or Spanish, a problem can occur in a very specific situation. Since the situation where the error occurs is so specific, it’s very possible that you may not experience any issue at all.
At the start of Chapter 2-2, you will come across a character called Mimi. She will tell you to go to the farthest room on the first floor to meet a character called Merlee. Enter that room and press the green switch. A trap will be triggered, and a spiked ceiling will descend upon Mario. Before the ceiling reaches him, flip into 3D and jump on it to find a key.
If you pick up the key, you won't run into any problems. Use it to open the locked door to Mimi's right. However, if you talk to Mimi without picking up the key, the game will freeze. You will then have to turn off your Wii console and start again from your last save point.
Please note that your game freezing up will not do any damage to your Wii or the game itself, but we do sincerely apologise for this error and the inconvenience caused to your gameplay experience.
While you can avoid the problem as described above, we want to give you the opportunity to replace your Super Paper Mario game disc free of charge with a new version that doesn’t contain the error. Details about the replacement procedure will be announced shortly on this website.
We apologise for this situation, and even though the specific nature of the problem meant that many players will have been able to play the game without issues, we would like to offer those of you who ran into this error the option to swap your faulty disc for a problem-free version free of charge.
We would once more like to apologise for any inconvenience caused, and hope that with this replacement you will be able to enjoy Mario’s wonderful Wii adventure the way it was meant to be played!