Er is nooit eerder iets geweest als dit spel, dus ik denk niet dat spelers al weten wat het is. Als zij je zouden vragen wat voor soort spel Wii Music is, hoe zou je het dan in één woord omschrijven? Totaka-san?
Juist. Ik vond dat dit het spel perfect omschreef. En om de een of andere reden deed het mij plezier om het op die manier uitgedrukt te horen worden. Iedereen kan kleien. Het kan leuk zijn om gewoon een simpele sneeuwpop te maken, maar als je vaardiger bent met je handen, kun je misschien iets kunstzinnigers maken. De klei blijft echter klei. Op dezelfde wijze beschikt Wii Music over een grote mate van aanpasbaarheid.
Precies. Als ik bijvoorbeeld zelfevaluatie aanzet in Wii Music, kent de software me geen score toe; dat doe ik zelf.
Dat denk ik ook. En ik geloof niet dat daar iets oneerlijk aan is, dus ik heb het gevoel dat ik Wii Music aan mijn vrienden kan laten zien die muziek beschouwen als een spel dat zijn naam eer aandoet.
Als ik Wii Music in slechts enkele woorden zou moeten omschrijven, zou ik zeggen dat het als een kleurplaat is. De lijnen zijn er, maar het is aan ieder individu om te bepalen hoe ze moeten worden ingekleurd.
Er springt me wel een zin te binnen, maar het is wat moeilijk om te zeggen, nu er zo'n poëtische uitdrukking als 'muzikale klei' gebruikt is.
Ik denk dat Wii Music is als muzikale blokken. Je weet wel, bouwblokken: ze zijn intuïtief, en je kunt er alles mee bouwen. Ze zijn een beetje als klei, maar de blokken zelf kunnen niet van vorm veranderen.
Ik denk dat we iedereen nu een beter idee hebben gegeven van wat Wii Music is. Iets wat me zorgen baart, is echter dat het lijkt alsof iedereen denkt dat het een partyspel is, om samen met je vrienden de beest mee uit te hangen. Ik geloof dat we nog steeds niet helemaal duidelijk hebben gemaakt hoe leuk het kan zijn om in je eentje te spelen.