Zou je nu iets willen vertellen over hoe deze nieuwe controller samenwerkt met de Wii-afstandsbediening die we tot nu toe gebruikt hebben?
Zeker. Eerlijk gezegd had ik tijdens het maken van de nieuwe controller al het idee om de Wii-afstandsbediening ook gewoon in gebruik te houden. Naar mijn idee heeft de Wii-afstandsbediening zo’n beetje zijn ideale vorm gekregen met de Wii-afstandsbediening Plus7. 7 Wii-afstandsbediening Plus: Een verbeterde versie van de Wii-afstandsbediening met ingebouwd Wii MotionPlus-accessoire. Verscheen voor het eerst in november 2010 (wordt nu bij het Wii-systeem geleverd).
Precies. En toen ik me afvroeg of het echt nodig was om weer iets heel nieuws aan te schaffen, kwam ik tot de conclusie dat we nog wel een tijdje op deze manier kunnen blijven spelen. Dat gevoel heb ik zelfs bij het spelen van The Legend of Zelda: Skyward Sword8. 8 The Legend of Zelda: Skyward Sword. Een spel dat op 18 november 2011 verschijnt voor het Wii-systeem.
Precies. Ik ga helemaal in het spel op en zwaai zo met mijn armen dat ik om mezelf moet lachen! (lacht) Je hebt de vrijheid om veel verschillende dingen te doen.
Het is heel interessant om te horen dat je er zo in op gaat, ondanks het feit dat je het spel zelf maakt! (lacht)
Dus als ik erover denk binnen het concept om voort te borduren op het Wii-systeem, denk ik dat de Wii-afstandsbediening prima is zoals hij is, los van het feit dat we een opzichzelfstaand scherm wilden toevoegen met deze nieuwe controller. Het andere ding is dat we de overstap naar HD wilden maken. Daar twijfelde ik geen moment aan. Het is de bedoeling dat mensen nog steeds de Wii-afstandsbedieningen kunnen gebruiken die ze al bezitten. Wat betekent dat je nu met vijf controllers tegelijk kunt spelen.
Je bedoelt dat je met deze nieuwe controller en vier keer een Wii-afstandsbediening Plus een totaal van vijf controllers tegelijk kunt gebruiken.
Als je in je eentje speelt, kun je bijvoorbeeld alleen op de nieuwe controller spelen, zonder de tv aan te zetten.
Ja, precies. We kunnen spelen maken die je alleen in de palm van je handen speelt, zelfs als er iets anders op tv is. Maar we kunnen ook entertainment maken waarin je zowel de tv als het kleinere scherm in je handen gebruikt. Het is aan de ontwikkelaars om te bepalen wat voor soort spellen ze willen maken. De hardware zelf maakt het mogelijk om spellen op beide manieren te spelen.
Waarschijnlijk wel. Ik ben vooral erg benieuwd naar nieuwe manieren om te spelen, manieren die we nu nog niet hebben bedacht. Volgens mij is de potentie groot.
We hebben een klein deel van de mogelijkheden laten zien in de conceptvideo die we tijdens de presentatie op het podium toonden.