De achtergrond van de actie is de plaats waar je je werkelijk bevindt, dus misschien thuis, op kantoor of in het park. Om te spelen moet je 360 graden ronddraaien met je Nintendo 3DS- of 2DS-systeem. Draai je lichaam omhoog, omlaag en in alle richtingen om je doelwitten te vinden.
Je kunt ook je eigen gezichtenverzameling uitbreiden door foto's te maken van allerlei verschillende mensen. Zo heb je altijd weer nieuwe vijanden. Gezichtenjacht biedt unieke fun voor elk type speler, dus gebruik de spelstand Deel de Fun! om iedereen het te laten proberen.