Mario Kart 8
Trotseer de zwaartekracht in Mario Kart 8, exclusief op de Wii U! Ontdek duizelingwekkende circuits en speel tegen andere spelers naast je op de bank of aan de andere kant van de wereld!
Scheur over blauwe antizwaartekrachtspanelen om het wegdek achter je te laten en via adembenemde watervallen, langs gevels en andere sluipwegen de finish te bereiken. Het weggedrag is trouwens anders in de antizwaartekrachtstand: ram andere deelnemers voor een botsboost en om snelheid te winnen! Dankzij de antizwaartekracht, halsbrekende zweegvliegstunts en razendsnelle actie onder water, kun je over bijna ieder oppervlak racen in de 32 nieuwe en klassieke banen!
Naast klassieke karts en snelle motoren, kun je de baan nu ook onveilig maken met een nieuw soort voertuig met een unieke besturing: de quad! Kies banden, een chassis en een zweefvliegtuig om de perfecte quad te bouwen. Ga je voor de absolute topsnelheid, voor bliksemsnel optrekken of voor een soepele besturing? Het kan allemaal! Niet alleen kan elke speler zijn eigen voertuig hebben, er is ook een aparte controller voor iedereen. Gebruik de Wii U GamePad, de Wii U-controller Pro, het Wii Wheel (met een Wii-afstandsbediening), de Wii-afstandsbediening met een Nunchuk, of de Traditionele Controller Pro.
Neem het op tegen rivalen uit de hele wereld in verschillende spelstanden. Speel met zijn vieren* een grand prix, versusrace of ballongevecht, of speel online races** met maximaal twaalf spelers. Doe mee aan spannende onlinetoernooien, of maak je eigen toernooi: kies de start- en finishtijden, pas de regels aan zoals je zelf wilt, en maak de code van het toernooi bekend zodat andere spelers kunnen meedoen!
Deel je successen en je nederlagen met de wereld via Mario Kart TV. Maak een filmpje waarin je je soepele stuurwerk, frontale botsingen en andere hoogtepunten laat zien, en upload het naar YouTube*** zodat andere spelers het kunnen bekijken!
De Mario Kart TV-website, waarop je filmpjes met hoogtepunten uit Mario Kart 8 kon bekijken, is op 5 april 2016 offline gehaald. We willen iedereen bedanken die deze website heeft gebruikt sinds de lancering in 2014.
Je kunt Mario Kart TV nog steeds bekijken en filmpjes met hoogtepunten uploaden vanuit Mario Kart 8 zelf.