Darksiders II
De dood leeft - Death, de meest gevreesde ruiter van de legendarische Vier Ruiters is vrij en op een queeste om het einde van de wereld, zogenaamd veroorzaakt door zijn broer War, tegen te houden. Neem het op tegen oude en nieuwe vijanden, verken bovennatuurlijke gebieden en ontrafel het mysterie van de Tree of Life in Darksiders II, een uniek actie-avontuur voor de Wii U.
Bestuur Death zelf en bereid je voor op een reis die je nog nooit beleefd hebt. Een gigantische wereld ligt aan je voeten met uitgestrekte open vlaktes en smalle ravijnen, ondergrondse kerkers, geheime tombes en nog veel meer. Ontdek elke centimeter van de werelden met een combinatie van woeste aanvallen en acrobatische bewegingen en vind de bron van corruptie die het land teistert.
De vele aanpassingsmogelijkheden geven de actie extra cachet en schenken spelers de mogelijkheid om de vaardigheden van Death aan te passen aan hun eigen speelstijl. Duizenden wapens en pantsers kunnen gevonden worden in het hele land, elk met een eigen kenmerk die Death op verschillende manieren versterkt . Spelers kunnen skill points uitgeven om vaardigheden te leren via twee vaardigheidsvertakkingen (de fysieke Harbinger of magische Necromancer) waardoor Death nog machtiger wordt.
Nog beter is dat al die aanpassingen gedaan kunnen worden op de Wii U GamePad zonder dat de actie op het grote scherm gepauzeerd hoeft te worden. Gebruik het touchscreen om snel van uitrusting en vaardigheden te wisselen. Zo kun je instinctief reageren op de gevaren om je heen. Je kunt op de kaarten van omliggende gebieden ook de zijmissies en schatkisten vol met drankjes, goud en uitrusting zien.
Darksiders II op de Wii U biedt ook bonuscontent om van te genieten. De Argul's Tomb en Death Rides-pakketten zijn standaard al op de disk gezet en bieden nog meer kerkers, uitrusting en zijmissies om van te genieten. Wii U bezitters halen ook voordeel uit verbeteringen voor het paard van Death, Despair, en extra unieke legendarische wapens en uitrustingen.