Het spel bevat Japanse schermteksten.
Bomberman moet de vrede te herstellen op de planeet, die door een kwaadaardige hand in vijf delen is gesplitst. Naast de negen leden van de Bomber-familie, helpt het personage Rooi ook een handje. Spring op de eieren die uit vernielde zachte blokken komen om een van de vijf soorten Rooi te laten verschijnen. Elke Rooi heeft andere speciale vaardigheden. Gebruik ze verstandig om te zegevieren.