Fairy Fencer F: Refrain Chord
"Lang geleden schonk de Goddess haar kennis aan de mensheid, waardoor de beschaving tot bloei kwam. De mensen bouwden torens zo hoog als de hemel en een wapen zo krachtig dat ze de goden ermee konden doorboren.
Maar na een gewelddadig conflict tussen de Goddess en de Vile God werd diezelfde beschaving op brute wijze afgeslacht.
Ons verhaal begint bij een jonge zwaardvechter genaamd Fang. Als Fencer bezit hij de kracht om een speciaal wapen te hanteren, bezield met een Fairy die bekenstaat als een Fury. Samen met zijn bondgenoten gaat Fang op reis om de Furies te vinden en de Goddess weer tot leven te wekken.
Op een dag ontmoet hij twee vrouwen met speciale zangkrachten: de een kan mensen redden met haar lied, de ander mensen hersenspoelen.
FFF-tactieken?! – Bepaal je strategie en overheers met het gloednieuwe gevechtssysteem van deze tactische RPG! Haal je voordeel uit het terrein en objecten als stenen, kratten en gras. Een strategische positie op het slagveld kan het onder andere moeilijker maken om geraakt te worden of je bewegingssnelheid vertragen. Ook kun je weer gebruikmaken van Avalanche Attack- en Fairize-gevechtsmechanieken!
Fairies, Fencers, Furies... en Muses? – Maak kennis met de twee Muses en de gloednieuwe gevechtsmechanieken die ze met zich meebrengen. Gebruik de kracht van hun lied om bondgenoten te versterken of combineer beide effectgebieden voor een nog DRAMATISCHERE boost! Maar let op: vijanden die zich binnen het gebied bevinden, kunnen ook profiteren van de effecten.
Verborgen Fairies, locaties en schatten! – Baan nieuwe wegen met deze unieke variatie op 'World Shaping'. Met 'Location Shaping' kun je verzamelde Furies gebruiken door ze op verschillende locaties in de wereld te steken. Hiermee kun je voorwerpen, verborgen locaties of zelfs Fairies ontgrendelen. Activeer een keten om meer locaties te steken zonder je beperkte Locate Engery op te maken!
Een gloednieuw verhaal met meerdere routes! – Volg Fang en zijn vrienden op verschillende routes in dit gloednieuwe verhaal, waarin ze hun zoektocht naar Furies voortzetten om de Goddess weer tot leven te wekken. Het lot ligt in jouw handen... maar zul je harmonie of onenigheid vinden?"