Verken het prachtige maar ook gevaarlijke en verwrongen land Bramble tijdens je inspanningen om je zus te redden. Doorkruis een wonderlijk landschap en overleef dodelijke ontmoetingen met Bramble's talrijke afzichtelijke wezens.
Bramble The Mountain King neemt je mee op een aangrijpende en verontrustende reis door schitterende omgevingen. Kruip in de huid van Olle, een jongen die op pad gaat om zijn zus te redden, die is ontvoerd door een gevaarlijke trol.
Niet alles in Bramble is wat het lijkt - in dit vreemde land met grote en kleine wezens moet je voorzichtig zijn en weten wanneer je dichterbij kunt komen en wanneer je afstand moet bewaren. Er schuilen vele hongerige en wrede beesten in deze bossen en grotten. Kijk uit waar je loopt...
Roep de hulp in van de Spark of Courage, een betoverd fragment dat je de geschenken geeft die je nodig hebt om de valkuilen en beproevingen op je pad te doorstaan. Versla de afgrijselijke wezens die je tegenkomt op verschillende en unieke manieren. Maar wees gewaarschuwd, moed zonder vriendelijkheid kan je op een duister pad sturen.