Speel als een eenzame Shade, de laatste dienaar van een koning die ooit heerste over een ondergronds koninkrijk. De krachten van de koning zijn vervaagd en hij valt 400 dagen in slaap om zijn macht te herwinnen. Het is jouw taak om in het aarden paleis te blijven totdat hij ontwaakt.
Zodra je begint, telt de game onvermijdelijk de 400 dagen af - zelfs als je stopt met spelen en de game verlaat.
Start de game en kom na 400 dagen gewoon terug om te zien hoe het afloopt. Je hoeft de game eigenlijk helemaal niet te spelen, maar de Shade zal nog eenzamer zijn zonder jou.
Of verken de grotten en verzamel voorwerpen voor je comfortabele ondergrondse woonkamer. Maak een wandeling met de Shade - hij is niet erg snel, maar gelukkig hoef je je niet te haasten.
Lees tonnen klassieke literatuur van Nietzsche tot Moby Dick direct in de game - of laat de Shade ze tenminste lezen. De tijd gaat immers sneller als je leert je geest bezig te houden. (De kleine Shade in de game vindt voorlopig ALLEEN Engelse boeken.)