Perception is een spannende psychologische thriller waar je als speler de geheimen van een sinistere villa met behulp van echolocatie moeten ontrafelen. Maak geluid om je omgeving te verlichten, maar pas op: het huis en de wezens zullen hierop reageren.
Gebruik de text-to-speech app in combinatie met Cassie haar instinct om de geschiedenis van de villa aan het licht te brengen. Elke keer je een mysterie oplost, transformeert de villa naar een andere vorm waarin het de kwellingen en het kwaad van een andere generatie voorstelt.
Je speelt als Cassie, een jonge blinde vrouw die op haar eigen benen wil staan. Ondanks alle gevaren op haar pad wil ze de waarheid ontdekken. Na maanden onderzoek komt ze uit op een verlaten villa in Gloucester, Massachusetts. Eenmaal aangekomen komt ze erachter dat de Echo Bluff nog erger is dan haar eigen nachtmerries. Deze spookachtige aanwezigheid heeft de bewoners van de villa generaties lang geteisterd, en nu is Cassie het slachtoffer. De voormalige bewoners roepen Cassie om hulp, maar om haar eigen mysterie op te lossen zal ze eerst erachter moeten komen wat er zich in deze villa heeft afgespeeld.