Host 714 is een stealth-game waarin je Squid bestuurt, een drugsverslaafde zwerver die werd uitgenodigd door een overheidsorganisatie, het Orange Institute, om lid te worden van een afkickcentrum voor drugsverslaving met experimentele behandeling en sociale re-integratie.
Aangekomen bij het Instituut op een afgelegen eiland, realiseert Squid zich dat het voorstel niet was wat ze beweerden te zijn. Nu ben je een proefpersoon, met een onzeker lot.
Van verlaten kerkers tot moderne laboratoria. Van beledigende bewakers tot zielloze patiënten. Het geluid en de beelden van Host 714 zullen je het gevoel geven van constante spanning, verlatenheid en een versneld hart in de gangen van het Instituut.
Verken de gebieden, vind sleutels, toegangskaarten, praat met andere gevangenen en los mysteries op om een uitweg te vinden uit deze helse plek vol gesloten deuren en ontoegankelijke plaatsen.