Reis door bossen, moerassen, steden, bevroren landschappen, woestijnen en meer om de vreemde mechanische vijanden te vinden en uit te schakelen. Je hebt geen tijd om uit te rusten, want de strijd zal lang duren: wees voorbereid om dag en nacht te vechten onder lastige weersomstandigheden zoals regen, sneeuw en wind… Het gaat er ruig aan toe en met de heavy metal soundtrack blijf je alert en scherp.
GROOD mixt een klassiek arcade schietspel met moderne graphics. De levendige effecten van explosies, rook, vuur en projectielen zorgen ervoor dat je helemaal wordt ondergedompeld in een helse strijd. Hou je meer van 'oldschool', zet dan de '90's love'-optie aan en je krijgt retro graphics met pixels.
Om te winnen heb je niet alleen vaardigheid nodig maar moet je ook strategisch denken. Mik slim en positioneer jezelf strategisch om de gevaarlijkste tegenstanders eerst uit te schakelen en om te voorkomen dat je wordt omsingeld.