Full Void is een spirituele opvolger van klassieke cinematografische puzzelplatformers, met een moderne twist, innovatieve visuele en gameplay-mechanica. Naast traditionele puzzels, kun je je hackvaardigheden gebruiken om te interageren met elementen van het spel en je een weg te banen door deze vijandige wereld vol wezens die continu op het punt staan je te pakken te krijgen. In een 2D-wereld zijn aspecten van 3D geïntegreerd in zowel de gameplay als de visuals.
Het spel bevat handgetekende pixel art graphics en aangepaste animaties die een integraal onderdeel zijn van de gameplay, samen met dynamische verlichting, minimalistisch geluidsontwerp en meeslepende cutscenes voor een sfeer die je vanaf het allereerste begin op je tenen houdt.
Full Void vertelt een verhaal van onderdrukking en isolatie door de omgeving en gameplay met de ondersteuning van meeslepende omgevingsgeluiden en old-school Amiga MOD-muziek. Visueel is elk scherm met zorg en passie samengesteld en getekend, ontworpen om ontzag en een gevoel van onzekerheid te inspireren. Zonder zijwaarts scrollen in het spel, kan het soms een sprong van vertrouwen vereisen om van het ene scherm naar het andere te gaan.
Full Void is een spel voor het hele gezin. Een meeslepend interactief verhaal dat je geest zal uitdagen en je hart zal raken.