Damascus Gear Operation Osaka
In "Damascus Gear Operation Osaka" moet je de forse schuld van de held afbetalen vóór de vervaldag.
In de Cosmopolis vechten GEAR-piloten dag en nacht in de Arena om grote hoeveelheden Eyn, het betaalmiddel in deze wereld, te verdienen. De held strijdt in de Arena als Ranker en wil het prijsgeld gebruiken om zijn schuld af te betalen.
GEAR System: Dit systeem werd in het midden van de 21e eeuw door de Atsuga Corporation op de markt gebracht en revolutioneerde alle technologie. Het maakte het mogelijk humanoïde bestuurde robots, de GEARS, te perfectioneren.
Toen in 2050 de Vierde Wereldoorlog uitbrak en men de controle over het GEAR-systeem kwijtraakte, veranderde de wereld volledig.
De op hol geslagen GEARS werden de RAGE genoemd, en over de hele wereld begonnen gevechts-GEARS de mensheid uit te roeien.
De mensheid stond aan de rand van uitsterven, maar een paar overlevenden verborgen zich ondergronds en begonnen het GEAR-systeem te analyseren om een tegenaanval op te zetten. De oorlog tussen RAGE en de mensheid was heftig, maar dankzij de anti-RAGE-organisatie Freyja en een GEAR-huurling werden er steeds meer belangrijke locaties op het oppervlak terug veroverd. In 2112, 50 jaar na het begin van de oorlog, wist de mensheid Japan uit de klauwen van RAGE te bevrijden. 30 jaar later ging in de Cosmopolis, die op Osaka gebouwd was, een piloot met een GEAR die hij geërfd had en een enorme schuld samen met zijn Operator naar de Arena en werd een Ranker. Het verhaal zal niet in de geschiedenisboeken terechtkomen, maar het is gewoon een gevecht voor hun vrijheid...