Beyond Blue speelt zich af in de nabije toekomst en ontdekt de geheimen van onze oceaan door de ogen van Mirai, een diepzeeverkenner en wetenschapper. Maak deel uit van een nieuw onderzoeksteam en gebruik geavanceerde technologieën om waar te nemen, te luisteren en te reageren op de oceaan, op een meer betekenisvolle manier dan ooit eerder is geprobeerd.
Dankzij hetzelfde allesomvattende ontwikkelingsproces dat is gebruikt om Never Alone (Kisima Ingitchuna) te maken, het spel van E-Line over de cultuur van de oorspronkelijke inwoners van Alaska dat een BAFTA heeft gewonnen, werkte het bedrijf samen met BBC Studios (van het bejubelde Blue Planet II), OceanX Media, eersteklas spelontwikkelaars en een aantal van de belangrijkste oceaandeskundigen om een ervaring tot stand te brengen die een afspiegeling is van de verwondering en het grenzeloze mysterie die het kloppende blauwe hart van onze planeet bezielen.