Photo Dojo blaast op innovatieve wijze de zijwaarts bewegende beat ‘em up nieuw leven in – je maakt letterlijk onderdeel van de actie uit! Met de camera van de Nintendo DSi, moet je foto's maken van jezelf terwijl je stoot, trapt, speciale bewegingen uitvoert, een overwinnaarshouding maakt en een pose van verslagenheid aanneemt. Daarnaast kun je geluidseffecten toevoegen door je stem (of wat je maar wilt) op te nemen met de microfoon. Uiteindelijk moet je een foto maken voor de achtergrond; de locatie is helemaal aan jou. In slechts een paar minuten heb je een vechstspel gemaakt dat helemaal op jou is toegesneden! Vecht in je eentje tegen hordes vijanden, of nodig een vriend uit voor het maken van een personage dat op hem of haar lijkt en vecht tegen elkaar in een één-tegen-één-gevecht. En, omdat beide spelers op dezelfde Nintendo DSi spelen, is het gevecht volledig 'full contact'!