Batman: Arkham Origins Blackgate
Na een explosie weten een aantal van Gotham City's meest kwaadaardige schurken de macht te grijpen in Blackgate Prison. Batman komt in actie om de ooit zo sterk beveiligde gevangenis veilig te stellen in een uniek verhaal dat zich drie maanden na de geberurtenissen in Batham: Arkham Origins op Wii U afspeelt. De Joker, Penguin en Black Mask hebben allemaal hun eigen territorium bepaald binnen de muren en met vele andere gevaarlijke vijanden in het binnenste van het complex, wordt het een duistere nacht voor de gemaskerde misdaadbestrijdiger in Batman: Arkham Origins Blackgate voor Nintendo 3DS.
Batham: Arkham Origins Blackgate brengt het verkennen, de gevechten en de detective-gameplay van de serie voor het eerst naar Nintendo 3DS. Batman kan door Blackgate Prison slingeren, glijden, kruipen en klauteren en vijanden verrassen met gadgets als explosieve vloeistof of zijn vertrouwde Batarang. Zoek naar verborgen voorwerpen door gebruik te maken van Detective Mode en verzamel uitrusting om nieuwe routes te openen en nieuwe gebieden te verkennen. Ook kun je de superschurken op een door jou bepaalde volgorde aanpakken, maar wees voorzichtig: sommige vijanden zijn moeilijker te verslaan zonder bepaalde hulpmiddelen in je arsenaal.
De vrije gevechtstijl is compleet opnieuw herontworpen voor het zijaanzicht, met vijanden die in de vleugels van het gebouw wachten voor ze zich in het strijdgewoel werpen. Batman kan tevens ervoor kiezen om te sluipen en in de schaduwen te blijven, alvorens toe te slaan. Activeer Predator Mode om precies te kunnen zien welke kant vijanden op kijken of op je op het punt staat opgemerkt te worden.