Nintendo-brievenbus
Nintendo heeft ontdekt dat sommige gebruikers, waaronder minderjarigen, hun vriendcodes op internetforums e.d. hebben uitgewisseld en Nintendo-brievenbus hebben gebruikt om ongeschikt materiaal uit te wisselen. Nintendo heeft onderzoek gedaan naar methoden om dergelijke activiteiten te kunnen voorkomen en vastgesteld dat het het beste is om de dienst te beëindigen, omdat er direct foto's mee uitgewisseld kunnen worden en dit actief misbruikt is.
Nintendo is er te allen tijde op gebrand om alle consumenten een positieve beleving te leveren en het risico van ongepaste activiteiten of misbruik van een dienst zo veel mogelijk te beperken. Wij zijn van mening dat het bij deze gelegenheid van groot belang is deze stap te nemen.
Nintendo zal eraan blijven werken om zeker te stellen dat meer consumenten zich bewust zijn van onze ouderlijk toezichtsfuncties waarmee ouders beperkingen kunnen stellen aan het gebruik van onze systemen door hun kinderen. Ga naar ons klantenservicegedeelte voor meer informatie over ouderlijk toezicht op Nintendo 3DS.
Met Nintendo-brievenbus kun je handgeschreven berichten in 2D of 3D naar je vrienden sturen via StreetPass. Het maakt niet uit of je vrienden in dezelfde straat wonen of in een ander land. Als ze in je vriendenlijst staan, kun je ze leuke, kleine briefjes sturen. Je krijgt steeds nieuwe functies ter beschikking om je berichten meer karakter te geven, zoals briefpapier, geluidsopnames en foto's. Zo kun je de memo's, kleine briefjes, grappige strips en foto's heel wat leuker maken. Leef je uit en laat vandaag iemand lachen met een van je schrijfsels!
Je schrijft een persoonlijk bericht, selecteer de geadresseerde, waar je het via StreetPass naartoe wilt verzenden en dan *poef* is je bericht met een draadloze ticket onderweg gegaan naar het Nintendo 3DS-systeem van een vriend. Je kunt berichten naar één persoon verzenden of naar een groep vrienden!
Als je een foto hebt genomen met Nintendo 3DS Camera, kun je deze in het bericht zetten. Als je de foto in 3D hebt genomen, ziet de ontvanger hem in 3D.
Als je een echt persoonlijk bericht wilt sturen, kun je een korte geluidsopname meesturen die je hebt gemaakt met Nintendo 3DS Sound. Verstuur een geluidsfragment van maximaal vijf seconden om van je bericht een gesproken of zelfs een muzikale boodschap te maken!
Schrijf berichten voor meer functies! Hoe meer brieven je stuurt, hoe meer speciale dingen je krijgt. Als je de applicatie voor het eerst opstart, maak je kennis met Nikki. Dit vriendelijke Mii-personage legt uit hoe je moet beginnen. Elke keer als je een nieuwe functie hebt verdiend, komt ze uitleg geven!
Je kunt Play Coins - deze verdien je door rond te lopen met het Nintendo 3DS-systeem - besteden aan allerlei soorten briefpapier. Er is voor elke situatie geschikt briefpapier, of je nu op zoek bent naar iets met hartjes en bloemen voor een speciaal iemand, of iets wilt sturen dat op ouderwetse luchtpost lijkt.