Max ontvangt een speciaal bericht en krijgt de locatie door waar de meteoor oorspronkelijk is neergestort, en hoort dat modderige mutanten eruit worden gespuugd! Max vertrekt vanuit een geheime bergplaats, diep in de jungle, om de meteoor te vinden en hem voorgoed te vernietigen!
Supergeheimen! Er zitten twintig speciale personages verborgen in het spel. Kun je ze allemaal vinden? Je kunt meer dan 40 chiptunes uit de Mutant Mudds-soundtrack vrijspelen zodat je deze kunt beluisteren in de jukeboxruimte.