Mega Man 2, dat wordt gezien als een van de beste actiespellen ooit, bouwt voort op zijn uitmuntende voorganger. Met nog meer gebieden en robotbazen laat louter de omvang en reikwijdte een spelershart al sneller kloppen.
Het is het jaar 200X. Mega Man, de superrobot van Dr. Light, heeft de snode Dr. Wily succesvol verslagen en vrede heerst op de planeet. Dr. Wily keert echter terug met een nieuw leger van robotbazen om onze held uit te dagen. Kan Mega Man de wereld opnieuw redden?