6 september 2016 – Het nieuwste avontuur in het Sonic Boom-universum heet Sonic Boom: Fire & Ice en zit vol actie, humor, avontuur, snelheid en platformactie. Deze game komt op 30 september in Europa uit voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen, precies op tijd om de 25e verjaardag van Sonic te vieren. In deze razendsnelle game bundelen diverse helden hun krachten: Sonic the Hedgehog, Miles “Tails” Prower, de krachtpatser Knuckles, Amy Rose en Sticks de das. Zal dit superteam opgewassen zijn tegen de lafhartige schurk D-Fekt?
De problemen beginnen wanneer Dr. Eggman het nieuwe, zeer krachtige element Ragnium ontdekt. Hij gebruikt deze stof als krachtbron voor zijn robots die daar supersnel van worden – zelfs zo snel als Sonic! Het afval van de Ragnium-mijnen stuurt Dr. Eggman naar nabij gelegen eilanden, waardoor complete gebieden worden bedekt met vuur en ijs. Wanneer Dr. Eggmans mijnrobot D-Fekt op hol slaat, moeten Sonic en zijn vrienden ingrijpen om de wereld te redden.
Spelers kunnen in de game naadloos wisselen tussen Sonic, Tails, Knuckles, Amy en Sticks om hun unieke vaardigheden te gebruiken. Teamwork is belangrijker dan ooit: maak handig gebruik van Sonics snelheid, Tails’ vliegvermogen, Knuckles’ brute kracht, Amy’s hamer en Sticks’ boemerang om met de troepen van D-Fekt af te rekenen. Dat wordt nog een hele klus, want al snel verschijnen er reusachtige eindbazen die beide schermen vullen.
Helemaal nieuw in deze game is de unieke mogelijkheid om te wisselen tussen vuur en ijs. Zo kun je nieuwe gebieden bereiken, objecten slopen en puzzels oplossen. Sonic en zijn vrienden kunnen ijzige objecten smelten om doorgangen te forceren, fonteinen te bevriezen om over afgronden te glijden en nog veel meer. Zo krijgt de bekende platformactie van de serie een frisse vorm. Spelers kunnen op hun eigen tempo omgevingen verkennen en geheimen ontdekken, of juist zo snel mogelijk door de levels racen om de snelste tijden te halen. Maar hoe de game ook wordt gespeeld, vuur en ijs vormen altijd de sleutel om nieuwe routes en gebieden te ontdekken.
Fans van de Sonic Boom-tv-serie zijn al bekend met de hilarische dialogen tussen Sonic en zijn vrienden. Deze grappige gesprekjes komen in deze derde Sonic Boom-game tot leven met hoogkwalitatieve computeranimatiefilmpjes tussen de levels door. Hierdoor komen game en tv-serie dichter dan ooit bij elkaar te liggen.
Naast het avontuur voor één speler introduceert Sonic Boom: Fire & Ice een Bot Racing-stand voor twee spelers. In deze stand draait alles om racen en snelheid en kunnen spelers Bots van personages vrijspelen om daarmee hun vrienden uit te dagen.
Het nieuwste avontuur in het Sonic Boom-universum heet Sonic Boom: Fire & Ice en zit vol actie, humor, snelheid en platformactie. Deze game komt uit op 30 september in Europa voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen, precies op tijd om de 25e verjaardag van Sonic te vieren.