Rappe robots
Beheers de elementen en sprint door een spannend avontuur in Sonic Boom: Fire & Ice, een razendsnelle platformgame boordevol actie voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen. Ga op pad met Sonic, Tails, Knuckles, Amy en Sticks om het op te nemen tegen Dr. Eggman en de gloednieuwe superschurk D-Fekt!
Sonic zit in de nesten. De halsstarrige Dr. Eggman heeft een krachtig element met de naam Ragnium ontdekt en hij gebruikt het om een leger razendsnelle robots te bouwen die de blauwe egel moeiteloos kunnen inhalen! Alsof dat nog niet erg genoeg is, is D-Fekt - een van de robots van Dr. Eggman - op hol geslagen en slaat hij de boel kort en klein! Sonic en zijn vrienden moeten hun krachten bundelen en de vrede op het eiland Ragna Rock herstellen.
Gebruik de kracht van vuur en ijs om Sonic en zijn vrienden door een gloednieuwe wereld vol gevaren, wonderen en - uiteraard - loopings te loodsen. Door een gloeiend heet of ijskoud aura te gebruiken kan Team Sonic bevroren hindernissen laten smelten en over water heen sprinten. Op die manier wordt er een extra strategische dimensie toegevoegd aan de vliegensvlugge actie. Met een aantal gadgets en unieke eigenschappen kun je je actieradius nog groter maken: slinger over ravijnen heen met de Enerbeam, gebruik Sonics Air Dash om de zwaartekracht te tarten en door vijanden heen te beuken.
Laat je verrassen door de verschillende soorten gameplay, waaronder traditionele 2D-platformactie en nieuwe interpretaties van de klassieke Super Stages. Ga op verkenning onder water en schiet de vijand aan barrels in verschillende shoot-‘em-up-scenario's! Ren door ijzige grotten en kokend hete vulkanen in 3D-levels die het uiterste vergen van je reflexen. Probeer het juiste ritme te vinden en wissel razendsnel tussen vuur en ijs, terwijl je met duizelingwekkende snelheid tussen de gevaren door racet!
Je kunt tijdens het spelen van personage wisselen en gebruikmaken van de unieke vaardigheden van iedere held. Sprint door het level als Sonic, suis door de lucht met Tails of gebruik de brute kracht van Knuckles om vijanden omver te kegelen. Verder heeft Amy een hamer en Sticks een boemerang. Daarmee kun je het terrein aanpassen of doelwitten van een afstand raken.
Sonic kan de hulp inroepen van een teamgenoot om het in eindbaasgevechten op te nemen tegen torenhoge tegenstanders die beide schermen in beslag nemen! Wissel tussen personages, gebruik verschillende eigenschappen en klim omhoog om deze monsterlijke vijanden op hun zwakke plekken te raken. Haal het uiterste uit je platformskills in grootschalige gevechten vol afwisseling waarin je alleen als team kunt zegevieren.
De game speelt zich af op zeven verschillende eilanden. Sprint met supersonische snelheden door levels heen zo snel je kunt, of kijk in alle hoeken en gaten. Door levels zorgvuldig te doorzoeken kun je op verborgen items en duivels moeilijke Challenge Rooms stuiten. Als je een level daarentegen zo snel mogelijk uitspeelt, of als je een andere speler tegenkomt die StreetPass heeft ingeschakeld, dan krijg je Ragnium.
Met die waardevolle grondstof kun je een ijzersterk cybernetisch robotpak kopen en aanpassen, waarmee je in de spelstand Bot Racing tegen een andere speler kunt racen. Scheur via Local Play over een aantal adembenemende circuits in razendsnelle races voor twee spelers.