CI16_3DS_KirbyPlanetRobobot_RobobotArmour.jpg
Een boosaardige multinational probeert Planet Popstar te veroveren om er een metalen woestenij van te maken. Slechts één held kan hier een stokje voor steken: Kirby! In Kirby: Planet Robobot, dat nu exclusief verkrijgbaar is voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen, kun je allerlei kopieervaardigheden gebruiken en het mechanische Robobot-pantser gebruiken om de rust in Kirby's wereld te herstellen. Kom meer te weten over de mechanische malaise op onze officiële website voor Kirby: Planet Robobot!
De Haltmann Works Company valt Planet Popstar aan met een robotleger. De firma heeft er echter geen rekening mee gehouden, dat hun eigen technologie tegen hen gebruikt kan worden! De veelzijdige Kirby kan het Robobot-pantser besturen: een imposant gemechaniseerd harnas waarmee hij moeiteloos door vijanden en hindernissen heen beukt. Door vijanden te scannen kan deze supersterke uitrusting zelfs van vorm veranderen en nog krachtigere varianten van Kirby's kopieervaardigheden gebruiken! Scheur door de levels heen als racewagen in de Wheel Mode of blaas alles op in de Bomb Mode!
Kirby staat erom bekend dat hij vijanden en voorwerpen kan opslokken en ze weer kan uitspugen om aan te vallen of om hindernissen te verpulveren. Maar dat is niet alles! Hij kan ook de krachten kopiëren van vijanden die hij opeet! In Kirby: Planet Robobot vind je allerlei klassieke kopieervaardigheden, evenals een paar nieuwe, waaronder de Doctor- en de Poison-eigenschap.
Naast de game zijn nu ook de Kirby Collection-amiibo verkrijgbaar. In die collectie vind je figuurtjes van onder meer Kirby, King Dedede, Meta Knight en Waddle Dee. Als je die amiibo gebruikt, kun je speciale kopieervaardigheden vrijspelen. Met een Kirby-amiibo uit de Kirby Collection krijg je de unieke UFO-vaardigheid en de andere amiibo uit deze collectie geven je sterkere varianten van bekende kopieervaardigheden.
Als je even genoeg hebt van Kirby's missie om de planeet te redden, kun je je geluk beproeven in een paar extra minigames! Maximaal vier spelers kunnen samen spelen via Local Play of Download Play.* Je kunt ook alleen spelen en je krachten bundelen met computergestuurde helpers om grote eindbazen mores te leren in Team Kirby Clash. Als je liever in je eentje speelt, kun je het opnemen tegen hordes vijanden en een zo hoog mogelijke score proberen te behalen in Kirby 3D Rumble!
Gebruik allerlei vaardigheden en neem het op tegen de robots om Planet Popstar te redden, exclusief op de verschillende Nintendo 3DS-systemen. Neem een kijkje op onze officiële website voor Kirby: Planet Robobot om meer te weten te komen over het avontuur dat voor je ligt.