Animal Crossing-bordspel
Ontdek samen met je vrienden en je amiibo een kleurrijk bordspeldorp in Animal Crossing: amiibo Festival, exclusief voor de Wii U! Gebruik je Animal Crossing-amiibo-figuurtjes* om in een bordspeldorp op zoek te gaan naar gelukspunten. Met Animal Crossing-amiibo-kaarten kun je ook andere minigames spelen.** Kijk hoeveel je over Animal Crossing weet, ontsnap van een onbewoond eiland met drie Animal Crossing-personages en nog veel meer!
Kies een amiibo-figuurtje van een Animal Crossing-personage als spelpion. Houd de amiibo tegen de Wii U GamePad aan om de dobbelstenen te rollen als je aan de beurt bent. Op ieder vakje op je spelbord kun je gelukspunten en klingels winnen of verliezen.
In sommige beurten beleef je bijzondere momenten die je misschien nog wel kent uit andere Animal Crossing-games. Misschien komt Dr Shrunk langs om toneel te spelen en wellicht wordt er een vistoernooi gehouden. Af en toe is er ook iemand jarig!
Hoe meer je speelt, hoe meer het bordspeldorp verandert. Neem af en toe eens een kijkje om te zien wat er veranderd is. Je kunt nieuwe gebouwen toevoegen aan het bordspeldorp en nieuwe paden openen met gelukskaartjes. Met amiibo-kaarten van Animal Crossing-personages kun je zelfs dieren uitnodigen om hun huis te bouwen in het bordspeldorp.
Kies drie Animal Crossing-personages die een eigen amiibo-kaart hebben, en zoek op verschillende eilanden naar manieren om te ontsnappen. Ga op zoek naar bruikbare materialen en voedsel, maar zorg dat je geen duizendpoot met territoriumdrift tegen het lijf loopt!
Laat zien hoe veel je over Animal Crossing weet in deze quiz voor echte kenners! Kies een Animal Crossing-personage dat op een amiibo-kaart staat. Je kunt dan quizzen met andere spelers, of jezelf uitdagen door binnen de tijd vragen te beantwoorden als je alleen speelt.
Je kunt met Animal Crossing-amiibo-kaarten allerlei grappige minigames spelen: laat ballonnen knappen om punten te scoren, ontdek welke dieren verstopt zitten op een camping, en loop over een pad vol fruit om zo veel mogelijk vruchten te verzamelen.
Speel met al je favoriete dierenvriendjes in Animal Crossing: amiibo Festival, exclusief voor de Wii U!