WiiWare biedt je de kans om spannende nieuwe games direct op je Wii te downloaden in slechts minuten tijd. Het betreft zowel titels van grote, bekende uitgevers als van nieuwe talenten die nu een platform hebben om hun creativiteit met de wereld te delen! Door de recente aankondiging van een nieuwe oplossing voor het opslaan van deze spellen op de Wii, hoeft niemand zich meer in te houden bij het downloaden van games. Hieronder willen we een aantal nieuwe sterren aan de horizon eens nader bekijken.
Het puzzelgenre is een van de meest populaire genres op de Wii. Deze week bekijken we twee hele verschillende, maar minstens zo opwindende puzzelspellen waarvoor zowel je hersenen als snelle reflexen aangesproken worden.
LIT is in de kern een puzzelspel, maar past net zo goed in het horror-/actiegenre. Je speelt de rol van Jake, een tiener die opgesloten raakt in zijn school en moet zien te ontsnappen. Je zoekt je weg naar de veiligheid door lichtbronnen te creëren. Zo kun je bijvoorbeeld een ruitje intikken om uit het donker te blijven.
Op het eerste gezicht lijkt ColorZ een nogal rechtlijning puzzelspel. Maar schijn kan bedriegen: dit spel kent een zeer innovatieve diepgang. In de basis speel je levels uit door met de Wii-afstandsbediening en Nunchuk gekleurde ballen, of UFO's, bij elkaar te passen.
Nadat je het basisidee onder de knie hebt gekregen, kun je kleuren gaan combineren om nieuwe UFO's te creëren. Hierdoor wordt het allemaal weer net wat complexer. Misschien is het nog wel het leukst om ColorZ met andere mensen te spelen: drie extra spelers kunnen meedoen en een goede samenwerking is essentieel. "Als iedereen voor zichzelf speelt, dan ga je het niet redden. Je moet echt tegen elkaar zeggen van 'Hee, kom op groene speler. Ik ben rood en we moeten geel worden om langs deze microbe te komen.' Dat is leuk, omdat je het aantal levens deelt. Dus als één speler de levens verliest, kun je heel boos op hem of haar worden", zegt Romain Streichemberger van ontwikkelingsbedrijf Exkee.
Klik op de links naar de spellen aande rechterkant voor meer informatie over elke titel. En zorg dat je onze site in de gaten blijft houden voor meer WiiWare-spellen die binnenkort te spelen zijn op een Wii-systeem bij jou in de buurt!