De videobeelden zijn uit de Japanse versie van The Legend of Zelda: A Link Bertween Worlds. Het uiteindelijke spel is volledig in het Engels.
The Legend of Zelda: A Link Between Worlds is eindelijk klaar. Ik heb gehoord dat de ontwikkeling best een uitdaging was.
Tijdens de ontwikkeling werden jullie medewerkers een tijdje overgeplaatst naar andere projecten, waardoor dit project een tijd stil kwam te liggen. Maar het spel mag dan qua ontwikkeling niet zo heel gladjes zijn verlopen, ik hoor wel van allerlei internationale bronnen dat het spel echt goed is geworden. Zelfs (Shigeru) Miyamoto fluisterde: “Dit Zelda-spel is goed!”
Laten we eerst een introductierondje maken, zodat iedereen kan zeggen waar hij verantwoordelijk voor was. We beginnen met Aonuma-san.
Zoals gebruikelijk was ik de producer. The Legend of Zelda: A Link to the Past1 was het spel waarmee ik kennismaakte met de serie. Na 22 jaar maken we een vervolg en ik mocht als producer vol spanning afwachten hoe het zou gaan.1. The Legend of Zelda: A Link to the Past: een actie-avonturenspel dat in november 1992 is uitgebracht voor het Super NES-systeem.
Ik ben Shikata. Voor het eerst was ik regisseur van dit spel. Vanaf The Legend of Zelda: Ocarina of Time2, 15 jaar geleden, ben ik betrokken bij de The Legend of Zelda-serie.2. The Legend of Zelda: Ocarina of Time: een actie-avonturenspel dat in december 1998 is uitgebracht voor het Nintendo 64-systeem.
Ik ben Mouri, assistent-regisseur en hoofd programmering. Dit was mijn vierde jaar in de Zelda-serie. The Legend of Zelda: Four Swords Adventures3 was het eerste spel waarbij ik betrokken was. Daarna was ik hoofd programmering voor The Legend of Zelda: Phantom Hourglass4 en The Legend of Zelda: Spirit Tracks.53. The Legend of Zelda: Four Swords Adventures: een actie-avonturenspel dat in januari 2005 is uitgebracht voor het Nintendo GameCube-systeem.4. The Legend of Zelda: Phantom Hourglass: een actie-avonturenspel dat met de stylus wordt bestuurd en in oktober 2007 is uitgebracht voor het Nintendo DS-systeem.5. The Legend of Zelda: Spirit Tracks: een actie-avonturenspel dat met de stylus wordt bestuurd en in december 2009 is uitgebracht voor het Nintendo DS-systeem.
Je was hoofd programmering van de handheld Zelda-spellen die de laatste paar jaar zijn uitgekomen.
Ik ben Tominaga. Als assistent-regisseur en hoofd planning had ik taken zoals leiding geven aan de planners. Voor de Zelda-serie heb ik tijdens mijn eerste jaar bij het bedrijf aan The Legend of Zelda: The Wind Waker6 gewerkt. Daarna was ik planner voor The Legend of Zelda: Twilight Princess7 en The Legend of Zelda: Skyward Sword.8 Ook heb ik geholpen met het debuggen van The Legend of Zelda: Four Swords Adventures. Vanaf het moment dat ik bij het bedrijf ben gekomen, ben ik dus betrokken geweest bij The Legend of Zelda voor de spelsystemen voor thuis. Dit was mijn eerste handheldspel.6. The Legend of Zelda: The Wind Waker: een actie-avonturenspel dat in mei 203 is uitgebracht voor het Nintendo GameCube-systeem.7. The Legend of Zelda: Twilight Princess: een actie-avonturenspel dat in december 2006 is uitgebracht voor het Wii-systeem en het Nintendo GameCube-systeem.8. The Legend of Zelda: Skyward Sword: een actie-avonturenspel dat in november 2011 is uitgebracht voor het Wii-systeem.
Je was ook hoofd design van Animal Crossing: New Leaf9. Ben je daarna meteen met The Legend of Zelda begonnen?9. Animal Crossing: New Leaf: een communicatiespel dat in juni 2013 is uitgebracht voor het Nintendo 3DS-systeem.
Ja, meteen toen dat spel was afgerond. Voor de The Legend of Zelda-serie was ik ook een designer voor Phantom Hourglass en Spirit Tracks.