Editor's note: Some videos in this interview are taken from the Japanese version of the game. The final version is fully localised in English.
The Legend of Zelda: A Link Between Worlds is finally finished. From what I’ve heard, development was quite a challenge.
Part of the way through development, your staff were taken away by other projects so for a while this project was at a standstill. While it wasn’t the smoothest game to complete, I heard from various sources internally that the game turned out really well. Even (Shigeru) Miyamoto-san whispered, “This Zelda game is good!”
First, let’s have everyone introduce what they were in charge of, starting with Aonuma-san.
As usual, I was producer. The Legend of Zelda: A Link to the Past1 was the game that got me involved with the series. We’re making a sequel 22 years later, and as producer, I was in the position of waiting around excitedly to see what it would be like.1. The Legend of Zelda: A Link to the Past: An action-adventure game released for the Super NES system in September 1992.
I’m Shikata. I was director for the first time on this game. I’ve been involved with The Legend of Zelda series since The Legend of Zelda: Ocarina of Time2 15 years ago.2. The Legend of Zelda: Ocarina of Time: An action-adventure game released for the Nintendo 64 system in December 1998.
I’m Mouri, assistant director and program leader. This was my fourth game in the Zelda series. First, I was involved with The Legend of Zelda: Four Swords Adventures3, and then I was main programmer for The Legend of Zelda: Phantom Hourglass4 and The Legend of Zelda: Spirit Tracks.53. The Legend of Zelda: Four Swords Adventures: An action-adventure game released for the Nintendo GameCube console in January 2005.4. The Legend of Zelda: Phantom Hourglass: A stylus controlled action-adventure game released for the Nintendo DS system in October 2007.5. The Legend of Zelda: Spirit Tracks: A stylus controlled action-adventure game released for the Nintendo DS system in December 2009.
You were main programmer on the Zelda handheld games that came out in the last few years.
That’s right, I did that while getting co-operation of all sorts of staff members.
I’m Tominaga. As assistant director and plan leader, I performed tasks like co-ordinating the planners. In the Zelda series, I worked on The Legend of Zelda: The Wind Waker6 my first year at the company, and after that, I was a planner for The Legend of Zelda: Twilight Princess7 and The Legend of Zelda: Skyward Sword.8 And I helped with debugging of The Legend of Zelda: Four Swords Adventures, so ever since I joined the company, I’ve been involved with The Legend of Zelda for home consoles. This was my first time for a handheld.6. The Legend of Zelda: The Wind Waker: An action-adventure game released for the Nintendo GameCube console in May 2003.7. The Legend of Zelda: Twilight Princess: An action-adventure game released for the Wii and Nintendo GameCube consoles in December 2006.8. The Legend of Zelda: Skyward Sword: An action-adventure game released for the Wii console in November 2011.
You were also design leader for Animal Crossing: New Leaf9. When that was over, you jumped right into The Legend of Zelda?9. Animal Crossing: New Leaf: A communication game released for the Nintendo 3DS system in June 2013.
Yes. As soon as it was over. In The Legend of Zelda series, I was also a designer for Phantom Hourglass and Spirit Tracks.