Dat klopt. In feite is er een enkele stad, genaamd Lazulis City.
Wat de wereld betreft waarin The Last Story speelt, de actie speel in en rondom een enkele stad, nietwaar?
Ik was diep onder de indruk van de aandacht voor details en de vormgeving van deze stad. Wat was de oorspronkelijke gedachte achter deze stad?
Omdat spelers veel tijd in deze stad doorbrengen, wilde ik er een aangename plaats van maken.
Het deed me denken aan Wuhu Island, waar Wii Fit Plus9 en Wii Sports Resort10 zich afspelen. 9Wii Fit Plus is een fitness-spel dat ik oktober 2009 verscheen voor de Wii. Het is een verbeterde versie van Wii Fit met een breed aanbod aan nieuwe content. 10Wii Sports Resort was een sportspel dat in de zomer van 2009 verscheen voor de Wii. Het is ontworpen voor besturing met het Wii MotionPlus-accessoire.
Wuhu Island komt voort uit Iwata Vraagt: Wii Sports Resort Met andere woorden, door dezelfde plaats keer op keer te bezoeken, ontdek je steeds weer nieuwe dingen, en raak je er verder mee vertrouwd.
Sommige plaatsen kan ik nog steeds niet zo goed vinden. Als ik tijdens het dwalen door de steegjes iemand de was zie doen, moet ik altijd even iets doen om een reactie los te maken.
Veel visuele content is specifiek gemaakt voor de stad, zoals de mensen die in de straten dansen, op de accordeon spelen, of op de rand van de fontein zitten.
Je hebt het zo gemaakt dat overal veel gebeurt, ook in plaatsen waar je normaal niet naartoe zou gaan. Heb jij daarom gevraagd, Sakaguchi?
En dan had het team het gevoel dat ze er iets aan moesten doen! (lacht) Door dat proces te herhalen, verschenen steeds meer details.
Dus de rijke detaillering van de stad is voortgekomen uit zo’n herhaaldelijk toenemend proces.