Met StreetPass voor het Nintendo 3DS-systeem kan dat ook niet met dezelfde persoon, voordat er acht uur zijn verstreken.
Als je dezelfde persoon bijvoorbeeld elke vijf minuten passeert, zou je StreetPass Mii-park zich vullen met een en dezelfde persoon.
Ik sprak hierover met Konno, en we gebruikten hetzelfde principe voor de relaissystemen. Je kunt StreetPass niet met hetzelfde relaissysteem gebruiken, totdat er acht uur voorbij zijn.
Het zou in werkelijkheid redelijk eenvoudig zijn geweest om een beveiliging in te bouwen, waardoor je ook een ander relaissysteem pas na acht uur zou kunnen gebruiken. Toen ik daar met Konno over sprak, zei hij meteen nee (lacht).
Dus hoewel sommige anderen aan het begin van dit project zeiden dat het moeilijk zou zijn, was er zeker gedurende de laatste zes maanden veel enthousiasme en de wil om het koste wat kost te doen. Kun je daar wat over vertellen, Konno, aangezien jij een van de mensen was die met het idee kwamen?
Natuurlijk. Ik hoorde dat hoewel StreetPass populair is in Japan, er in het buitenland minder gebruikers zijn. Ik vertrok voor een langdurige zakenreis naar Amerika en besloot de situatie met eigen ogen te bekijken, dus ik liep door de stad New York met mijn Nintendo 3DS.
Amerika wordt gezien als een is autocultuur, maar New York beschikt over een degelijk openbaar vervoersysteem en is een van de levendigste steden ter wereld.