Er was nog een andere kwestie toen we Punch-Out!! maakten.
Tot dan toe hadden we onze pixeltekeningen stuk voor stuk getekend, maar nu experimenteerden we met geschetste tekeningen om ze direct in het spel te laden. Als dat lukte, zouden we zelfs professionele animators kunnen inzetten.
Nou ja, dit verhaal is 25 jaar oud. Het is niet zo vreemd dat herinneringen op bepaalde punten verschillen. (lacht)
De techniek om tekeningen van animators te importeren was toen nog lang niet bruikbaar.
Daarom hebben we reusachtige vellen ruitjespapier geprint, zo groot als een bureau, om alles met de hand te tekenen.
Dus jij hebt al die dingen getekend, Miyamoto-san? Er zitten behoorlijk unieke tegenstanders in het spel.
Tot dat moment tekende ik alles zelf, maar toen ik die grote boksers voor Punch-Out!! moest tekenen, kreeg ik het wel een beetje benauwd. Ik dacht dat mijn tekenkwaliteiten daarvoor toch echt te kort schoten.
10 Studio Junio: Het animatiefilmbedrijf dat de animator Takao Kozai oprichtte nadat hij Toei Motion Pictures had verlaten. De huidige naam van het bedrijf is Junio Brain Trust.