Misschien dat sommige mensen die dit interview lezen zich nu zorgen maken en denken dat een spel waarin je nooit afgaat niet leuk en uitdagend kan zijn. Jij bent een fanatieke speler Matsumiya, wat vind jij ervan?
Omdat ik zelf veel spellen speel, kan ik die zorgen natuurlijk wel begrijpen. Daarom hebben we naast het bereiken van de finish een ander doel toegevoegd, namelijk het verzamelen van kralen . Dat doe je niet voor niets. Je kunt de kralen bijvoorbeeld inwisselen tegen verschillende voorwerpen of toegang krijgen tot geheime levels. Maar als je een vijand aanraakt, verlies je de kralen die je verzamelde, ze worden in je omgeving verspreid . Je kunt ze meestal meteen weer oppakken, maar het is natuurlijk wel vervelend om ze kwijt te raken.
Dus je denkt niet dat het tijdens het spelen ontbreekt aan spanning en uitdaging.
Nee. In het begin is het relatief gemakkelijk, maar later begint het spel je tegen te werken, en dat is echt vermakelijk. Voor een onervaren speler als Watanabe moet het erg aangrijpend zijn om te zien hoe de kralen bij haar vandaan vliegen.
O, ik begrijp het. (lacht) In het eerste Kirby spel voor de Game Boy, Kirby’s Dream Land 6 kon je lucht inhaleren om te vliegen. Zolang je maar bleef vliegen, kon iedereen de finish bereiken. Ik weet nog dat we in die tijd bespraken of het wel goed was dat iedereen de finish kon bereiken. 6 Kirby’s Dream Land: Een actiespel dat in 1992 werd uitgebracht voor de Game Boy.
We hadden het zo gemaakt dat de speler kon kiezen om langzaam naar de finish te vliegen, of de vijanden op de grond met een zekere handigheid te passeren. Waar we het nu over hebben lijkt wel wat op de discussie die we destijds voerden. Toen wilden we de spelers ook zelf laten besluiten hoe ze het spel wilden spelen.
Na het begin van 2010. Eén keer per week kwamen Matsumiya en Watanabe bij Good-Feel op bezoek om te spelen wat we hadden gemaakt. Dat was heel belangrijk. Ze konden elkaar heel grappig plagen. (lacht)
Ja, inderdaad. Matsumiya is een zeer bekwame speler, terwijl Watanabe steevast in de problemen raakt.
Ik kan me voorstellen dat Watanabe’s reacties er niet om logen. (lacht) (Watanabe lacht)