Robocalypse - Beaver Defense vertelt het verhaal van een gemuteerde bever die zint op wraak. Spelers bouwen niet alleen torens om de robotaanvallen van de bever te stoppen, ze besturen ook een van de mobiele en supersterke robothelden – de trots van het bedrijf Thermidoom. Robothelden zijn voorzien van wapens zoals machinegeweren en vlammenwerpers om hun hoofdkwartier te beschermen. Naarmate meer ervaring wordt opgedaan, kunnen deze mobiele wapens worden verbeterd, waardoor ze veranderen in nóg krachtigere vechtmachines.