Voel hoe je nekharen overeind gaan staan in Project Zero: Maiden of Black Water, exclusief voor de Wii U. Verken bedompte, duistere locaties, drijf boosaardige entiteiten uit met een geheimzinnige camera, en laat je meevoeren in een mysterie dat deze wereld en het hiernamaals in zijn ijskoude greep heeft.
Zoals in alle goede griezelverhalen ben je niet alleen in deze grimmige wereld. Gekwelde zielen van overledenen spoken rond op de berg. Ze zijn allerminst gesteld op indringers en zullen je omsingelen als je ze stoort. Het enige waarmee je jezelf kunt verdedigen is de Camera Obscura: een fototoestel dat bovennatuurlijke fenomenen kan vastleggen. Zoek je doelwit met de Wii U GamePad en gebruik de sluiter om schade toe te brengen. Als je een geest hebt geraakt, komen er Spirit Fragments vrij. Probeer er zo veel mogelijk vast te leggen op de volgende foto die je maakt, om je aanval krachtiger te maken. Als je de confrontatie wint, heb je de geest voor eeuwig uitgedreven.
In de loop van het verhaal kom je verschillende upgrades tegen. Met sommige filmrolletjes kun je sneller herladen of een geest langer verdoven, terwijl nieuwe lenzen geesten langzamer maken of meer schade toebrengen. Water speelt een belangrijke rol in de game, wat tot uitdrukking komt in de regenbuien die Mount Hikami teisteren en het uiterlijk van de Maiden of Black Water. Hoe doorweekter je wordt, hoe meer geesten je tegenkomt. De kracht van de Camera Obscura neemt echter ook toe. Gelukkig zijn er manieren om weer droog te worden, maar uiteindelijk zul je toch weer op pad moeten om het mysterie te ontrafelen. Hopelijk overleef je alle verschrikkingen die je op je tocht tegenkomt.