Animal Crossing: amiibo Festival
Play together with your amiibo and friends in a flourishing board game village in Animal Crossing: amiibo Festival, only on Wii U! Use your Animal Crossing amiibo figures* to race around a board-game town in pursuit of happiness, or you can enjoy other attractions with Animal Crossing amiibo cards**. Put your Animal Crossing knowledge to the test, try to escape a desert island with three Animal Crossing characters, and much more!
As you move around the board-game town, try to earn the most Happy Points – may the happiest player win! When each space you land on is home to a new story, there’s no shortage of things your characters can get up to!
Choose an Animal Crossing amiibo figure as your game piece, then tap the amiibo to the Wii U GamePad to roll the dice when it’s your turn. Each space on the board can gift or take away Happy Points and Bells – or both!
Some turns bring special events that you might remember from other Animal Crossing games! Dr Shrunk could show up to deliver some comedy, maybe there’ll be a fishing contest, or it might be somebody’s birthday!
Every time you play, you’ll earn Happy Points that go towards Happy Tickets, which can be used to unlock further attractions or customise your board-game town!
The more you play, the more the board-game town changes! As the seasons roll by, keep checking in to see what’s new. You can add new buildings to the board-game town and open up extra paths using Happy Tickets. With Animal Crossing amiibo cards, you can even invite animals to build their house in the board-game town!
Choose three characters from Animal Crossing amiibo cards and explore islands in search of escape! Track down useful materials and find food, but be careful where you step – you might run into a territorial centipede!
Put your Animal Crossing know-how to the test in this experts-only quiz! Choose an Animal Crossing amiibo card character, then get quizzical against other players, or challenge yourself against the clock in single-player.
You can use Animal Crossing amiibo cards to play loads of other fun minigames too: pop balloons to score points, work out which animals are hiding on a campsite, take a walk down a fruit-filled patch to collect as much as you can, and more!
Party with all your favourite animal friends in Animal Crossing: amiibo Festival, only on Wii U!
Includes two amiibo figures, Isabelle and Digby, and three Animal Crossing amiibo cards: Goldie, Stitches and Rosie!
Animal Crossing amiibo are required to play Animal Crossing: amiibo Festival. While the Animal Crossing Board Game attraction can be played using only Animal Crossing amiibo figures*, many of the other attractions use Animal Crossing amiibo cards**.