LISA: The Painful - Definitive Edition is de onlangs bijgewerkte versie van de originele eigenzinnige side-scrolling RPG, die zich afspeelt in de post-apocalyptische woestenij van Olathe. Onder de charmante en grappige buitenkant gaat een wereld vol walging en morele vernietiging schuil. Spelers zullen leren wat voor soort persoon ze zijn door GEDWONGEN te worden om keuzes te maken die de gameplay permanent beïnvloeden. Breng offers om je groepsleden in leven te houden, of het nu gaat om een pak slaag, het verliezen van ledematen of een andere onmenselijke marteling. In deze wereld leer je dat egoïstisch en harteloos zijn de enige manier is om te overleven...
De Definitive Edition voegt nieuwe content en nachtmerries toe aan de game met HD-graphics, kampvuurgesprekken met groepsleden, bijgewerkte gevechtssystemen, nieuwe border art-overlays, muziekspeler, pijnloze (gemakkelijke) modus en nieuwe geheimen om te ontdekken.