Rapid robots
Master the elements and spin dash through an exciting adventure in Sonic Boom: Fire & Ice, a blazing-fast action platformer only on Nintendo 3DS family systems. Join Sonic, Tails, Knuckles, Amy and Sticks as they embark on an awesome journey to defeat Dr. Eggman and all-new super villain, D-Fekt!
Sonic’s in trouble – the relentless Dr. Eggman has discovered a powerful element called Ragnium, and he’s using it to create an army of super-fast robots that can outrun the blue blur himself! Not only that, but D-Fekt – one of Dr. Eggman’s Ragnium-robbing robots – has gone berserk and is wrecking the environment! It’s up to Sonic and co. to put a stop to the carnage and restore peace to the Island of Ragna Rock.
Harness the incredible powers of fire and ice to propel Sonic and friends through an all-new world, filled with danger, wonder and, of course, lots of loop-de-loops! By summoning a fiery-hot or ice-cold aura, Team Sonic can melt frozen obstructions and run across bodies of water as if they were solid, adding a new layer of split-second strategy to the fast-paced fun! A number of gadgets and unique abilities give you even more power – swing across chasms with the hi-tech Enerbeam, and use Sonic’s gravity-defying Air Dash to smash through foes.
Experience all sorts of different gameplay styles, from straight-up 2D platforming action and fresh takes on the classic Super Stages, to underwater exploration and even shoot-‘em-up scenarios! Sprint through ice-cold caverns and blistering volcanoes in fully-3D sections that put your reflexes to the test. Find your flow and quickly switch between fire and ice modes as you race up, over, under and in between hazards at breakneck speeds!
Mix things up by switching between characters on-the-fly, and take advantage of each hero’s unique abilities. Speed through stages with Sonic, fly through the air as Tails or smash through enemies with Knuckles’ brute strength. Amy and Sticks even have their own unique items, the hammer and the boomerang, allowing you to alter the terrain or hit far-away targets.
Sonic can tag in a teammate to take on towering terrors in boss fights so huge they take up both screens! Switch between characters, utilise different skills and climb up high to mount these monstrous opponents and hit ‘em where it hurts. Put your platforming prowess to the test with massive dynamic battles where teamwork is the key to success!
With seven different islands to discover, blaze through levels as quickly as possible at supersonic speeds, or take your time to explore every nook and cranny. By scouring the land, you can find hidden items and totally tough Challenge Rooms, but completing a level quickly – or passing by another player who also has StreetPass enabled – will net you Ragnium.
With this valuable resource, buy and customise your own bot, a supercharged cybernetic suit that you can use to race against another player in Bot Racing mode. Race around a number of blisteringly fast courses and vie for speed supremacy against friends or frenemies in high-octane multiplayer races for up to two players via Local Play.
Get fired up for Sonic Boom: Fire & Ice, a super-cool action platformer only on Nintendo 3DS family systems.