Error code 150-1031
This error code indicates that either the Wii U disc or the disc reader (lens) on your Wii U system may be dirty or damaged.
Clean your disc and lens on Wii U
Please note: to prevent dust collecting in your device, please keep the area around the Wii U console well ventilated.
Switch between Wii and Wii U modes
In order to play Wii games on Wii U, you need to enter Wii mode first. Please follow the steps below to launch Wii mode.
Go to the Wii U Menu > System Settings > scroll to the right to locate Wii Remote and Sensor Bar, and tap it to open > select Set Sensor Bar Position and select the correct position you prefer.
Insert a Wii Game Disc into your Wii U console, select the disc channel and it’ll launch the Wii mode automatically.
Remove the disc and reboot the system
Please do not try this solution while the Wii U is downloading or installing updates.
Region locking
Nintendo games and consoles are region locked and don’t function together if they are from different regions. For example, games from the United States will not work on a European Wii U console and vice versa. Please ensure your console and the game are from the same region.