The Legend of Zelda: Breath of the Wild – The Master Trials DLC revealed!
Ready for more adventures in the vast kingdom of Hyrule? The Master Trials is the first of two DLC packs for The Legend of Zelda: Breath of the Wild on Nintendo Switch and Wii U, that will add new challenges, useful items and features, and more!
By heading to a certain location in Hyrule, you can undertake the Trial of the Sword. In this challenge, you’ll start without any armour or weapons and must defeat all the enemies in each room to proceed. By clearing all of the trials, you can awaken the power of the Master Sword, and it will always be in its glowing powered-up state while usable.
Think you’ve covered every inch of Hyrule? Hero’s Path Mode will track every step you’ve taken over the last 200 hours of your adventure. You can even use the time tracking bar on the map to reveal interesting tidbits about your adventuring habits. It’s a handy tool for those who want to retrace their journey or see what areas of the map they’ve yet to explore.
Want to really test your mettle? In Hard Mode, you’ll encounter tougher foes from the outset of your adventure – you won’t find any Red Bokoblins in this quest! You might even see new ranks of enemies that you’ve never seen before. You’ll need to rethink your strategies too – foes will be better at detecting your approach and they’ll slowly recover health in battle. While exploring in Hard Mode, be on the lookout for planks floating in the sky. Tougher foes and useful treasures await those willing to tackle these airborne challenges!
Need to fast travel to a certain spot in a jiffy? After seeking out the Travel Medallion, hidden somewhere in Hyrule, you can create a temporary travel point anywhere that you can stand on the map. This nifty tool can only create one travel point at a time, though.
Koroks are hiding everywhere in the land of Hyrule (900 to be exact!), and you’ll have an easier time seeking them out once you get your hands on the Korok Mask! Equip the Korok Mask and it’ll shake to let you know when there’s a crafty Korok nearby.
What’s more, you can download a software update right now that allows you to experience this epic quest in one of nine audio languages, including Japanese, whilst for example keeping the on-screen text language set to English***.
Find out more about this epic open-air adventure at our official The Legend of Zelda: Breath of the Wild website.