So Kiyota-san, you managed to get involved in this project through an introduction from the person working in the office.
Right. Up to that point, I’ve done things like working on the music for PokéPark Wii10 or singing the opening song for Glory of Heracles11. 10PokéPark Wii: Pikachu’s Adventure is an action-adventure game released in Japan for Wii in December 2009. It was released by The Pokémon Company. 11Glory of Heracles is an RPG released in Japan for Nintendo DS in May 2008.
That’s right. When Dog Ear Records asked if I’d be interested in composing music, I put my hand up right away and said I’d do it for sure. So I leapt right into this project.
Yes, I’m just so...! (laughs) The thing is, I’ve loved games ever since I was a child, and when I was in secondary school, I played games that Mitsuda-san and Shimomura-san worked on. That’s why I’m so happy I had the opportunity to work with them on this title.
(laughs) I’ll ask in detail about how you composed the music a little later, but first let’s turn now to Ace+. CHiCO-san, could you introduce your three-person team?
Exactly! We worked this time round as a three-person team. My background is in theatre, and in addition to acting, I would select the music to play during the performances. I got into music composition as music I’d made myself fitted the lines and story better than pre-existing songs, and it was faster to come up with the music myself. I gradually moved from the theatrical world towards the musical one, and ended up working for a music company. The president then asked me if I’d be interested in coming up with the music for a video game, and the first game I worked on was Minna de Tamagotchi12. I’ve stayed involved with video games and, in addition to writing music, I’ve also recently sung on the main theme of Luminous Arc 3: Eyes13, which Mitsuda-san worked on as producer. 12Tamagotchi 64: Minna de Tamagotchi World is a party game for Nintendo 64 released by Bandai in Japan only in December 1997. 13Luminous Arc 3: Eyes is a tactical RPG released for Nintendo DS in Japan in December 2009, published by Marvelous Interactive.
Minna de Tamagotchi was released on the Nintendo 64 system, so that’s a fair while ago now.
Yes, it is. It’s about 13 years ago now. It feels like I’ve been working on music for games ever since then.
Well, it’s more or less identical to CHiCO’s story. I was originally a guitarist, and like CHiCO, I worked on making the music for Minna de Tamagotchi. Ever since then, I’ve remained deeply involved in this industry.
No, I do a range of things, and have at times performed, and at other times worked on songwriting. Now my base of operations is Ace, together with CHiCO, at Universal Music, while at the same time, in addition to games, I continue to write songs for other artists and soundtrack films and commercials.
So you work in a wide range of fields. Now, finally, let’s turn to you, Hiramatsu-san.