So when you asked, was everyone eager to help?
The staff at Nintendo helped out in various ways, and as an outsider looking in, I got the impression that everyone was having a good time doing it despite the extra work. Perhaps they enjoyed working on a job that differed from their everyday responsibilities.
I hope so. I also think there was a unique appeal in arranging songs which they were fond of in the past. Personally speaking, I was overjoyed by the one-time-opportunity to work with songs from a myriad of gaming worlds.
Absolutely. (laughs) Even members of the development team were listening to the large volume of songs, commenting on the ones they liked and responding more as players than developers.
And you can’t pick your songs simply by looking through the majority of popular songs. There are lots of potential hits that would be overlooked if you fixate only on the popular ones. You have to change your way of thinking and look for songs that can hit the spot.
That’s why we spent so much time gathering feedback. Before the start of actual development, we conducted surveys through Nintendo’s mobile site in Japan and read posts to the preview version of our game website, Smash Bros. Dojo.
Well, we inquired about things besides music too, but we ended up with about 40,000 responses.