So Ganbarion had experience and a solid reputation. Yamagami-san, what were your first impressions when dealing with the company?
For me, it wasn’t just a matter of liking One Piece. It was the fact that everyone at Ganbarion was really into Weekly Shonen Jump. Now, we thought we knew a thing or two about it, so we tried to outdo them...
That’s right. They knew everything there was to know, be it about the current magazine, or its contents ten, twenty or thirty years ago. It was when I sensed this that I thought: ‘If these aren’t the people for the job, then I don’t know who is.’
In our team, I thought Nakano-san was the biggest Shonen Jump aficionado, but when they started talking about it, he would just say: ‘Wow! That’s amazing!’
We received the design documents for the game that Ganbarion had come up with, and I saw how well-chosen the scenes were. I could tell that they really knew their stuff about each and every one of the titles, so I was confident that the game was safe in their hands.
But the design for Jump Super Stars meant it was bound to be an incredibly demanding project. I have a clear memory of Yamagami-san saying: ‘Nakano-san can handle the pressure, so we’ll give this project to him.’
We had to come up with a demo for Jump Festa9. 9 Jump Festa is an annual event held in December at the Makuhari Messe in Chiba prefecture, sponsored by Shueisha, who publish the Shonen Jump titles.
And then we had less than a year to get the entire game completed, so it felt like we were constantly working to a weekly deadline. I’d always have these long phone calls after ten o’ clock at night, so a junior colleague near my desk used to joke: 'Ah, I see your sweetheart’s called again’. I just remember being constantly on the phone. (laughs)
We had to settle on the game’s contents then and there, so there was no question of putting any issues on the back burner.
Hoga would start off being very polite on the phone, saying: ‘Yes, yes. I see.’ But gradually, he’d get more casual: ‘Yep. Gotcha. Right...’ (laughs)