Wat was de volgende stap, als het idee er eenmaal was?
Nadat we hadden gebrainstormd en het basisconcept hadden bepaald, zei Yokoi, ‘De rest is aan jullie,’ (lacht).
En met ‘jullie’ bedoelde hij Kano (lacht). Kano tekende onze amateuristische krabbels opnieuw op het schoolbord, waarna het er veel mooier uitzag en wij zeiden, ‘Oké, aan de slag!’
En daar heb je Game & Watch: Fire 15. 15 Game & Watch: Fire: de vierde titel in de Game & Watch-serie. Brandweermannen moesten met een springzeil mensen opvangen die uit een brandend gebouw sprongen. Het spel werd in juli 1980 uitgebracht in Japan.
Dit is Game & Watch: Octopus 16. 16 Game & Watch: Octopus: het tweede Game & Watch-spel uit de breedbeeldserie. Een duiker moest een schat opduiken, terwijl hij de armen van gigantische octopus ontweek. Het spel werd in juli 1981 uitgebracht in Japan.
Ik heb gehoord dat de testmodellen groter waren en lampjes hadden. Hoe zagen ze eruit?
Allereerst namen we de illustraties die Kano had gemaakt, en zetten die in een donkere kamer op film.
Miniatuurlampjes zoals die worden gebruikt bij modelbouw? Het klinkt als ambachtelijk werk!
Dat was het ook. We moesten oppassen dat de lampjes geen strooilicht verspreidden.