The next generation of Mario Kart is blazing a new path on Wii! New tracks, new racers (including Miis), new rides and 12-player racing via Nintendo Wi-Fi Connection makes for the ultimate Mario racing experience!
With all the new additions, don’t expect Mario Kart Wii to skimp on the details. All your favourite Mario Kart franchise features return, such as classic tracks, cup modes, battles, boosts and ghost data. Mario Kart Wii isn’t an update – it’s a breakthrough!
Similar to Mario Kart DS, players will be able to take full advantage of Nintendo Wi-Fi Connection. You’ll be able to race against up to 11 other players from around the world in massive online races or race against your friends. You can create rooms for friends to join and even text chat while you’re waiting for other racers. The online function of Mario Kart Wii also lets you join a friend’s race in action and be a spectator until the next course launches.
When you’re not going full-throttle toward the finish line, you can see how you stack up against others in the Mario Kart Channel . Here, your best times on tracks are compared to other racers from around the world. You can also see which characters and control methods were used to record this time. See someone with a better time than yours? The Mario Kart Channel also lets you download their ghost data to your Wii and race against the best!
The other massive expansion to come to the Mario Kart franchise is the addition of a new type of vehicle: bikes! Although bikes have fewer wheels than karts, they have a different set of advantages. On a bike, you can pop a wheelie, which can make you go faster but also makes you vulnerable to other racers and environmental effects. Plus, bikes and karts can launch into the air from certain boost ramps, and once in the air, you can perform special tricks to gain a boost when you hit the ground.
All these new bikes and cool karts won’t just tear up new courses. Retro tracks are back! Along with new courses like Mushroom Canyon and Wario Mines, you’ll be racing on old favourites such as Sherbert Land, Waluigi Stadium, Peach Beach and 13 others. How will riding a bike on these new retro tracks stack up to the karts? You’ll just have to play it to find out.
You’ve been racing as the Mushroom Kingdom’s finest for a long time, but now there’s a new racer in town: Your Mii! Put your Mii behind the wheel and take on all comers! For those who want to get in the game even more, Mario Kart Wii comes packed with the Wii Wheel. Shaped like a steering wheel, you place the Wii Remote inside the Wii Wheel’s casing and get ready to ride! In addition to the Wii Remote, you can also use the Wii Remote and Nunchuk controllers in combo, or use a GameCube Controller to take those tight turns and challenges Mario Kart Wii throws at you.
A new experience in racing is here! The world is waiting for you. Whether you get behind the wheel to go online, race solo or take on up to three friends at your home, you’ll find Mario Kart Wii to be a one-of-a-kind experience!