Nintendo Switch Sports
Take on friends and family in a rapid-fire Three-Point Challenge, or compete against players all over the world online in two-on-two matches.
For more info on everything contained in the free update, and how to update your game, please visit this page.
Swing, kick and spike your way to victory in Nintendo Switch Sports for Nintendo Switch!
Grab a Joy-Con controller and use real-world movements to take part in a variety of sporting activities that’ll get your body moving. Gather your friends and family to join in the fun on the same Nintendo Switch console, or seek out new competitors in online multiplayer!
This trendy sports plaza is where the fun begins! From here, you can go for a kickabout on the Football pitch, head to the various courts for a game of Tennis, Badminton, Basketball or Volleyball, hit the lanes for some Bowling or the links for a round of Golf, or put your swordplay to the test in the Chambara arena.
Take part in intense doubles matches by gripping your Joy-Con like a racket and timing your swings at the right moment to fire shots past your opponent. Adjust your swing to add some topspin or slice to your shots, or even swing upwards for a crafty lob shot!
Swing your Joy-Con to roll the ball, adding a little curve by twisting your wrist. Challenge family and friends to a bowling tourney, or put your skills to the test in a 16-player knockout game online. There are a host of tricky challenges to take on if you’re playing solo too, such as moving obstacles to avoid and narrow ledges to bowl down.
Battle it out in Chambara and drive your rival off the edge of the platform and down into the water below! Swing your Joy-Con to attack, or block your opponent’s strikes to create an opening to counter. Choose your weaponry from one of three options each with their own unique playstyles, such as the Twin Swords that can be wielded by using two Joy-Con at once!
Use a Joy-Con controller to serve, bump, set, and spike the ball. The key to winning is co-operation, so work together with your partner to create openings and score points! Throwing your arms up at the right time will block incoming shots and give you an opportunity to counter too.
Hold your Joy-Con like a racket and go one-on-one to see who rules the court. Swing left and right to keep the shuttlecock in the air, unleashing powerful smash shots and crafty drop shots to gain the upper hand on your opponent.
Run into position and use your Joy-Con to send the giant ball flying into the back of the net! Use the Leg Strap accessory (included with the physical version of Nintendo Switch Sports and also available separately) to unleash impressive volleys in both Shoot-Out mode and in one-on-one or four-on-four matches*.
Swing your Joy-Con just like a golf club as you drive down the fairway and sink impressive putts. Twist your wrist to add direction to your shot, but be sure to adjust for the wind! Play on 21 holes from across the Wii Sports series, and take on the world in Survival Golf where eight players tee off at the same time!